• 1401/06/08 - 13:36
  • تعداد بازدید : 276
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

2000 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فراورده های خام دامی در شهرستان سرعین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین از انجام نزدیک به دو هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی از ابتدای سالجاری در این شهرستان خبر داد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین از انجام نزدیک به دو هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی از ابتدای سالجاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان؛ ایرج احدیان با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر این مراکز جزء وظایف ذاتی دامپزشکی است، خاطرنشان کرد در این بازدید ها از کلیه قصابیها، مرغ فروشیها، ماهی فروشیها، رستورانها، کترینگ ها و.... ونیز کلیه مراکزی که به نحوی با دام و فراورده های خام دامی مرتبط هستند بازدید بهداشتی بعمل آمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب بدون اغماض و چشم پوشی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان با بیان اینکه تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی شهروندان خط قرمز دامپزشکی است تصریح کرد با توجه به فصل گردشگری و افزایش مسافران تابستانی، این بازدید ها تشدید شده و به صورت منظم انجام می شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد عکسی که اخیرا در خصوص فروش گوشت غیر مجاز در فضای مجازی دست به دست می شود مربوط به این شهرستان نیست  و مردم با اطمیتان خاطر گوشت و فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره تهیه و مصرف نمایند و به هنگام خرید گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی  لاشه توجه نمایند.

احدیان در عین حال از ضبط 170 کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی در 5 ماهه اول سالجاری در این شهرستان خبر داد و افزود در همین مدت  824 راس دام سنگین و 2 هزارو 531 راس دام سبک تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در کشتارگاه دام کشتار و در این شهرستان وارد بازار مصرف شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی و تاریخ منقضی در عرضه فراورده های خام دامی مراتب را در این شهرستان با شماره 32223320  اطلاع دهند.

  • گروه خبری : سرعین
  • کد خبر : 289937
کلمات کلیدی
محمدباقر پیرصومی

محمدباقر پیرصومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید