نشست کمیته استانی بهبود کیفیت شیر خام در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل برگزار شد
نشست فصلی کمیته استانی بهبود کیفیت بهداشتی شیر خام با هدف بررسی وضعیت کیفیت بهداشتی شیر خام در استان، تدوین برنامه های اجرائی ارتقاء کیفیت بهداشتی شیر خام، تعیین معیارهای بهداشتی و بهره مندی از راهکارهای اجرائی جهت جلوگیری از ورود شیرهای با کیفیت نامطلوب بهداشتی به چرخه مصرف در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل؛ این نشست روز سه شنبه 26 خرداد به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان و با حضور نمایندگانی از دستگاه قضائی، استانداری، جهادکشاورزی،صمت، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه دامداران و اتحادیه لبنیات و عسل تشکیل شد.
بحث و تبادل نظر پیرامون جایگاه فعلی شیر تولیدی استان، چگونگی افزایش کیفیت شیر خام، ساماندهی خودروهای حمل و نقل و مراکز عرضه، تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی دستگاههای مرتبط در این راستا، بررسی نحوه اجرای دستورالعمل عرضه شیر خام و در نهایت پیشنهاد تشکیل کمیته فرهنگ سازی ترویج و آموزش از مهمترین محورهای گفتگوی این کمیته استانی بود.
در این نشست تاکید شد میزان تولیدی شیر استان و کارخانجات فعال و غیر فعال صنایع لبنی و مراکز عرضه به تفکیک شهرستان در نشست کمیته های بعدی طرح و دستگاههای متولی حاضر در جلسه پیشنهادات و طرح های سازنده خود در خصوص ارتقاء کیفیت شیر و عرضه مناسب آن جمع بندی و ارائه نمایند تا زمینه حمایت از تولید و سرمایه گذاری در این راستا بیش از پیش هموار شود.
همچنین در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی موضوع کمیته ای با محوریت عرضه مناسب و بهداشتی شیر تشکیل واز ظرفیت و پتانسیل صدا و سیما، رسانه ها و فعالان فضای مجازی استفاده شود.
در ادامه جلسه اعضای این کمیته بر اهمیت و تداوم و تقویت برنامه های این کمیته تاکید و آنرا اقدامی ارزشمند در نظام سلامت و امنیت غذایی جامعه دانستند.
نظر دهید